Under uppbyggnad

Ett ynka ögonblick. Det krävs inte mycket mer för att livet skall ta sig en helomvändning. Ibland är det en sekund som förändrar livet till det sämre, ibland till det bättre. För mig var det en insikt som utgjorde det där tillfället som kom att generera i något nytt. Jag ställde mig frågan; vad vill jag med mitt liv? Det svar jag gav mig själv överensstämde inte med mitt agerande. På det sättet som jag behandlade mig själv skulle jag aldrig kunna uppnå mina målsättningar. Mina drömmar skulle aldrig kunna förverkligas. Det var i denna lilla sekund av klarhet som jag tog ett beslut. Det räcker nu.

Nu befinner jag mig elva veckor in i det som mitt beslut kom att leda till. Än är det många veckor kvar. Många svåra stunder och många obekväma situationer som måste genomgås. Det som i över sex år av mitt liv varit min dogm måste helt och hållet revideras. Jag har levt på en lögn och under ohållbara förhållanden. Jag har ljugit för mig själv, jag har ljugit för andra och jag har önskat mig själv död. För att kunna nå en förändring har jag helt enkelt varit tvungen att överlämna min tidigare högt aktade kontroll. Jag har varit tvungen att underkasta mig andra och lite på deras ord. Men det känns bra. Det känns bra då jag vet att det jag gör är det enda rätta. Jag vet att det i längden kommer göra mig starkare. Det kommer göra att jag återfår min självrespekt och behandlar mig på ett sådant sätt som jag förtjänar, trots att den sanning jag levt med hävdar något annat.

Ett steg i mitt arbete med att konstruera mitt nya jag är att lära känna mig själv. Försöka se på mig själv med nyfikenhet och ställa mig själv frågan; vem är jag? En fördel med att jag är ett ganska oskrivet blad är att jag kan returnera denna fråga med ytterligare en fråga; vem vill jag vara? Överst på listan av egenskaper jag vill besitta står helt klart att vara positiv. Positivitet är klädsamt och gör mycket i livet en aning lättare. Så positiv vill jag vara och positiv skall jag bli. För jag tror på påståendet om att övning ger färdighet. Därför är det bara till att börja praktisera.

Era vackra ord!
Ellinor tänker:

Det är en hård och tuff kamp och många gånger önskar man inget hellre än att slänga in handduken. Men det är bara att bita ihop och låta det göra ont för det är absolut värt det i slutändan.

Du är en stark tjej Anna och detta kommer du att fixa!

Stor kram


Lär känna Ellinor: http://ellinorsworld.blogspot.com
2010-08-27 | 10:48:29

Lämna en tanke!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Blogg:

Det du tänkte var:

Trackback